Tuesday, September 30, 2008

@ さばりょこう A Trip to sAbAh @


前の休みに友達とSabahにいきました。
Last holiday, i went to Sabah with friends.

私達は三泊四日をそこに居た。
we stayed there for 4 days and 3 nights.

AirAsiaでいきました
we went there by AirAsia.


それは私が飛行機に乗る時最初にあった。
that was the first time i rode aeroplane.

友達のうちにとどまった。
we stayed at friend's house.

あそこにだいだいがくにいきました。
we went to the university there.

だいがくのなまえはUMSです。
university there is called UMS.

UMSはおおきかったできれいでしたよ。
UMS was big and beautiful.

 
     ~ UMS のこうえん


    ~ UMS の博物館 ~ 

Kinabalu park にいきました。
we went to Kinabalu park.

あそこで写真をたくさんとりました。
we took a lot of pictures.



~ canopy walk ~
~ special room for hot spring ~
歩行が温泉を詳細に調べることの湯で、私達浸った後。
after the walk, we soaked in the hot water of hot spring.

誕生日によってが、私達その当時あった私の友人は彼女と祝った。
that time was my friend's birthday. we celebrated with her.


私の友人の母はケーキをした。
her mother baked a cake for her.

このケーキはおいしかったです。
it was delicious.

それのほかに、私達はMonsopiad文化的な村に行った。
we also went to Monsopiad cultural village.

私達はMonsopiad人々の歴史を学んだ。
we learned about the history of Monsopiad people there.

私達は文化的なダンスをそこに見た。
we watched the cultural dance too =)

このビデオは英雄のダンスだった :
this video was the hero dance that we recorded there:


私達はTanjung Aru浜に引き上げることを行った。
we went to Tanjung Aru beach.



どこできれでした。
there was beautiful.

どこがすきです。
i like there.

私達はまた動物園にいきました。
we also went to zoo

霊長目はとてもかわいかったです。
the primate was very cute.


それは興味深い旅行だった。
that was an interesting trip.

11 comments:

JJTan said...

Wow,
あなたのにほんごはひじょうにいいです。
とてもいいですね。

~LiNg LInG~ said...

don't say so, actually i'm not really good. still learning. anyway thanks.i dont know a lot of vocabulary so have to find in dictionary.

Little Star Group said...

ai LING JIE( in Catonese), u noe the meaning lah, now can write in Japanese liao hor. gambathe

小白 said...

たのしいサバりょこですね。
I wish i can go too..

~LiNg LInG~ said...

reply little star group,

don't call me ai ling JIE(in cantonese) la,not nice. if not i'll call seng kong kong(in cantonese). haha... anyway thanks for leave comment to me. ありがとおございます。

~LiNg LInG~ said...

reply elizaberth,

はい。You can go during next
holiday. It will be fun =)

キム-へイン said...

始めまして。私はバージニア大学のへイン・キムともします。写真、きれいですね!全部リングさんがとった写真ですか?私もこんなきれいな所に行ってみたいです!!

brian said...

サーバはとてもきれいですよ!

~LiNg LInG~ said...

キムヘインさん、はじめましてどうぞよろしく。サバはとてもきれいです。はい、そうですね。If have opportunity sure must go to visit =)

~LiNg LInG~ said...

Brianさん、コメントはありがとうございますね。おくにはどちらですか。

Andrew Koay said...

ハイ、ハイ、UMSの学生参上!