Saturday, December 20, 2008

休みの生活

これ休みは短いですね!
This holiday is very short, is it?

なにもしませんでした。
i did nothing


残念ですよ!
it's really terrible!

でも、えいがをたくさんみました。
but i watched a lot of movies.


アメリカとにほんのえいがです。
i watched american and japanese movies.

アメリカの映画はprison break です。





この映画は面白いかったです。
Prison Break is an interesting movie.


にほんのえいがはchange です。
I had watched the japanese drama "change"

にほんえいがをみました。にほんをべんきょしましたから。
i watched japanese movie to learn and improve my japanese language.



この映画も面白いですね!
This movie is also very interesting.

みんなさんはこの映画を見たいと思います。
I think u all will be like to watch it.

それから、私はいほんごをべんきょしました。にほんごテストがありましたから。
Besides that, i do revision for japanese language during holiday as i took a test.

JLPT テストでした。JAPANESE LANGUAGE PROFICIENCY TEST.
The test that i took was JLPT. It is a japanese test regconised internationally.

この試験は難しいですね!
The test was hard for me.

これ休みに、KL にいきました。KL で買い物しました。
This holiday, i went to kl to shop.

その旅行は楽しかったです。
The trip was fun.

4 comments:

myrika said...

私も”Change” みました。けっこう おもしろかったですね。少しふるいですが、Kimura Takuya の”Good luck” もおもしろいですよ。

~LiNg LInG~ said...

はい、そうですね =)KMURA TAKUYAはかっこいですね!私はGOOD LUCKみたいです。ありがとうございましたせんせい for the recommendation.

yue said...

私もこのドラマがあるよ。
でも、未だ見ません。
たくさんドラマが見たいですから。

~LiNg LInG~ said...

私もたくさんドラマが見たいです。でも、いそがしのせかつをはじめました。じかんがありませんね!